Предварителни изисквания: няма
Цели:
В края на семинара, участниците ще бъдат в състояние да:
- Разбират взаимовръзките между подобрението на процесите, реинженеринга и моделирането на процесите;
- Създават процесни карти с използване на стандартен синтаксис за моделиране;
- Събират информация за процесните карти, използвайки техники за структурирано интервю;
- Създават карта на текущото състояние на процеса
- Анализират текущото състояние на процеса, за да идентифицират подобрения за бъдещото състояние
Участници:
- Мениджъри, анализатори и други специалисти, които трябва да познават техниките за моделиране на процес
- Мениджъри на бизнес клиенти и специалисти, които ще участват в моделирането на процеси
Преглед на моделирането на процеси и реинженеринг
- Що е процес?
- Защо трябва да се обръща внимание на бизнес процесите?
- Моделиране на процеса
- Що е усъвършенстване на процеса?
- Що е реинженеринг?
- Капани на реинженеринга
- Упражнение в екип № 1 – проблеми и неефективности в процеса
- Модел на процеса
- Упражнение в екип № 2 – изготвяне на карта на процеса
- Процедура за моделиране
- Дейности на различни нива
- Карта на междуфункционални процеси
- Карта на единичен процес
- Интегриране на компонентите на картата на процеса
- Как да четем картата на процеса
- Унифициран език за моделиране
- Упражнение в екип № 3 – съставяне на текстови описания към карта на процеса
- Описания на процеса
- Описания на „характеристиките“
- Грешни описания на процеса
- Упражнение в екип № 4 – описване на процеса
- Техники за извличане
- Интервюта
- Комуникационен процес
- Процес на интервюиране
- Провеждане на интервю
- Документиране на обсъждането
- Упражнение в екип № 5 – определяне на заинтересованите страни
- Извличане
- Процес на съставяне на карта на текущото състояние
- Упражнение в екип № 6 – изготвяне на карта на процеса
- Идентифициране на подобрения на процесите (бъдещо състояние)
- Цели на процеса
- Подобрения на процеса
- Измерване на процесите
- Упражнение в екип № 7 – подобряване на ефикасността на процеса
Продължителност: два дни, 16 учебни часа