В момента обучението се предлага само като вътрешнофирмено.
Управление на проекти – Preparation for Success по лиценз на TenStep Inc., САЩ
По-голяма част от работата, която извършвате, може да бъде организирана като проект. Способността успешно да се дефинира и управлява проект от нещо необичайно доскоро, днес се превръща в ключово умение за много организации. Да се управлява проект не е лесно и много хора не притежават естествени умения да управляват проекти. За щастие, уменията свързани с дефинирането и управлението на проекти могат да бъдат придобити чрез обучение. Разбирането и практикуването на концепциите, разглеждани на семинара, увеличава вероятността за успех на вашите проекти.
TenStep е водеща фирма в областта на обучението по управление на проекти. Президентът на TenStep Inc., Том Мокал, е носител на престижната награда за 2005 г. на Института за управление на проекти (Project Management Institute) – САЩ, за създаването и популяризирането на продукта TenStep Project Management Process, който е допринесъл значително за „подобряване на глобалното разбиране на управлението на проекти, цикъла на проекта и управлението на хора”.
Предварителни изисквания: няма
Цели
В края на семинара, участниците ще бъдат в състояние да:
- Разбират и използват обща терминология по управление на проекти
- Разбират ползата от прилагането на подходящ процес за управление на проекти
- Дефинират различните аспекти на проекта
- Създават и поддържат подходящ план за изпълнение на проекта
- Управляват времето и разходите на проекта
- Идентифицират и управляват проблемите на проекта
- Идентифицират и управляват обхвата на проекта
- Управляват комуникациите на проекта
- Управляват качеството на проекта
- Идентифицират и управляват рисковете на проекта
Участници - Ръководители на проекти и членове на екипи, които управляват или работят по проекти
- Мениджъри, които ръководят ръководители на проекти и наблюдават изпълнението на проекти
- Клиенти, потребители и всички заинтересовани лица, които участват в проекти
Съдържание
ПЪРВИ ДЕН:
- Предварителна оценка
- Преглед на основите
– Характеристики на проекта
– Основни роли в проекта
– Отговорности на ръководителя на проекта по отношение на процесите и екипа
– Типична среда за управление на проекти
– Защо да използваме методология за управление на проекти
– Модел на зрелост на възможностите за управление на проекти (CMM)
– Големи проекти и програми
– Казус 1: Структуриране на работата в един или повече проекти
– Основни елементи и процеси на управлението на проекти - Дефиниране на работата
– Компоненти на дефинирането на проект
– Цели
– Обхват
– Оценки на високо равнище
– Допускания и рискове
– Упражнение: Допускания или рискове
– Подход на проекта
– Организация на проекта
– Упражнение: типични роли в проекта
– Дефиниция на проекта (проектен документ)
– Казус 2: Дефиниране на проект
- Създаване на работен план
– Преглед на изходната информация
– Създаване на Структура на работата
– Казус 3: Изготвяне на Структура на работата
– Въвеждащо упражнение – оценка
– Оценка на усилията (обема на работата)
– Казус 4: Оценка
– Изготвяне на мрежови график
– Казус 5: изготвяне на мрежови график
– Разпределяне на ресурси
– Оценка на продължителността и разходите
– „Настройка” на плана и добавяне на ключови събития - Управление на работния план
– Общи процеси
– Сигнали за проблеми с продължителността
– Да върнем проекта обратно в график
– Сигнали за проблеми с бюджета
– Да върнем проекта в рамките на бюджета
– Сигнали за проблеми с човекодните
– Техники за управление на работния план – толеранси, придобита стойност, критична верига
– Казус 6: проблеми с графика и бюджета - Управление на проблемите
– Техники за анализ на проблемите
– Варианти за решаване на проблемите
– Форма за поставяне на проблеми
– Регистър на проблемите
– Казус 7: Процедура за управление на проблемите
- Управление на обхвата
– Дефиниране на обхвата
– Техники за управление на обхвата
– Процедури за промяна в обхвата
– Форма за искане за промяна в обхвата
– Регистъра на промените в обхвата; управленски резултати
– Казус 8: управление на обхвата - Управление на комуникациите
– Роля на комуникациите
– Доклад за състоянието
– Управление на очакванията
– Отчитане на състоянието
– План за комуникациите
– Казус 9: управление на комуникациите - Управление на риска
– Определение за риск
– Характеристики на риска
– Идентифициране на рисковете
– Количествен и качествен анализ на рисковете
– Реагиране на рисковете
– Контрол на риска
– Инструменти за управление на рисковете
– Казус 10: управление на риска
- Управление на документацията
– Структурирани и неструктурирани данни
– Основи на управлението на документацията
– Техники за напреднали
– Жизнен цикъл на документите
– Примерна структура на директории - Управление на качеството
– Казусът качество
– Въвеждащо упражнение
– Характеристики на качеството
– Планиране на качеството
– Осигуряване на качеството
– Контрол на качеството
– Техники за контрол на качеството
– Техники за осигуряване на качеството
– Групово упражнение – управление на качеството
– Уравнение за стойността на качеството
– Ползи и разходи, свързани с качеството
– Измерване на качеството
– План за качеството, списъци за проверка, критерии за завършеност и съответствие
– Казус 11: управление на качеството - Управление на измерителите
– Необходимост от измерване
– Видове измерители
– Управление на измерителите
– Създаване на балансиран комплекс от измерители (Balanced Scorecard)
– Казус 12: управление на измерителите - Последваща оценка
Семинарът включва упражнения и работа по казус от 12 части, който се разработва в процеса на обучението.
Продължителност: четири дни, 32 учебни часа