Управление на проекти – Preparation for Success (3 дни; 24 PDUs)

„За мен проведения от Вас курс по управление на проекти беше максимално оползотворено време. Осигурихте ми комфорт на възприемане на малко позната материя и екипна работа.“

„Много добре поднесен материал с примери, диаграми и методи.“

„Обучението на 100% покри моите очаквания за добре структурирано и полезно презентиране. Сигурна съм, че наученото от курса ще бъде приложено в моята практика.“

„Оценявам обучението като проведено на много високо ниво. Беше много полезно за мен и много интересно. Ще използвам наученото в практиката и ще надграждам знанията си.“

„Лекторът е експерт в областта и много ясно предаде материала.“

„За мен курсът беше много интересен. Материалът беше достъпен, добре представен, лесен за разбиране.“

„През 2007 г. преминах обучение на тема „Управление на проекти“ с лектор Александър Апостолов. Благодарение на изключителното представяне на материалите и високата компетентност не беше никак трудно наученото да се приложи на практика и да ни направи по-успешни.“

„Упражненията бяха много ценни за усвояването на материала.“

„Лекторът представи материала изключително достъпно и разбираемо.“

„Обучението беше много полезно и интересно.“

„Отлично разработена методология за ефективно придобиване на знания при управление на проекти.“

„След проведеното обучение мога да кажа, че получих яснота по въпросите, които имах и за отговори за които се колебаех.“

По-голяма част от работата, която извършвате, може да бъде организирана като проект. Способността успешно да се дефинира и управлява проект от нещо необичайно доскоро, днес се превръща в ключово умение за много организации. Да се управлява проект не е лесно и много хора не притежават естествени умения да управляват проекти. За щастие, уменията свързани с дефинирането и управлението на проекти могат да бъдат придобити чрез обучение. Разбирането и практикуването на концепциите, разглеждани на семинара, увеличава вероятността за успех на вашите проекти.

TenStep е водеща фирма в областта на обучението по управление на проекти. Президентът на TenStep Inc., Том Мокал, е носител на престижната награда на Института за управление на проекти (Project Management Institute) – САЩ, за създаването и популяризирането на продукта TenStep Project Management Process, който е допринесъл значително за „подобряване на глобалното разбиране на управлението на проекти, цикъла на проекта и управлението на хора”.

Предварителни изисквания: няма

Цели
В края на семинара, участниците ще бъдат в състояние да:

  • Разбират и използват обща терминология по управление на проекти
  • Разбират ползата от прилагането на подходящ процес за управление на проекти
  • Дефинират различните аспекти на проекта
  • Създават и поддържат подходящ план за изпълнение на проекта
  • Управляват времето и разходите на проекта
  • Идентифицират и управляват проблемите на проекта
  • Идентифицират и управляват обхвата на проекта
  • Управляват комуникациите на проекта
  • Управляват качеството на проекта
  • Идентифицират и управляват рисковете на проекта

    Участници
  • Ръководители на проекти и членове на екипи, които управляват или работят по проекти
  • Мениджъри, които ръководят ръководители на проекти и наблюдават изпълнението на проекти
  • Клиенти, потребители и всички заинтересовани лица, които участват в проекти

    Съдържание

    ПЪРВИ ДЕН:
  • Основни понятия и концепции в управлението на проекти
    – Характеристики на проекта – Основни роли в проекта
    – Отговорности на ръководителя на проекта по отношение на процесите и екипа
    – Роли в екипа по проекта и необходими умения
    – Модел на зрелост на възможностите за управление на проекти (CMM)
    – Големи проекти и програми
    – Казус 1: Структуриране на работата в един или повече проекти
    – Основни елементи и процеси на управлението на проекти
    – Жизнен цикъл на проекта
    – стартиране, планиране, изпълнение, контрол, приключване
  • Дефиниране на работата
    – Компоненти на дефинирането на проект
    – Обхват
    – Оценки на високо равнище
    – Допускания и рискове
    – Упражнение: Допускания или рискове
    – Подход на проекта
    – Организация на проекта
    – Упражнение: типични роли в проекта
    – Дефиниция на проекта (проектен документ)
    – Казус 2: Дефиниране на проект
  • Създаване на работен план (може да продължи през втория ден)
    – Преглед на изходната информация
    – Създаване на Структура на работата
    – Казус 3: Изготвяне на Структура на работата
    – Оценка на усилията (обема на работата)
    – Казус 4: Оценка
    – Изготвяне на мрежови график
    – Определяне на ресурси
    – Оценка на продължителността и разходите
    – „Настройка” на плана и добавяне на ключови събития

    ВТОРИ ДЕН:
  • Управление на работния план
    – Общи процеси
    – Сигнали за проблеми с продължителността
    – Да върнем проекта обратно в график
    – Сигнали за проблеми с бюджета
    – Да върнем проекта в рамките на бюджета
    – Сигнали за проблеми с човекодните
    – Техники за управление на работния план – толеранси, придобита стойност, критична верига
    – Казус 5: Проблеми с графика и бюджета
  • Управление на проблемите
    – Техники за анализ на проблемите
    – Варианти за решаване на проблемите
    – Форма за поставяне на проблеми
    – Регистър на проблемите
  • Управление на обхвата
    – Дефиниране на обхвата
    – Техники за управление на обхвата
    – Процедури за промяна в обхвата
    – Форма за искане на промяна в обхвата
    – Регистър на промените в обхвата; управленски резултати
    – Казус 6: Управление на обхвата
  • Управление на човешките ресурси
    – Разработване на план за управление на човешките ресурси в проекта
    – Осигуряване на човешки ресурси
    – Измерване на представянето
    – Освобождаване на човешките ресурси

    ТРЕТИ ДЕН:
  • Управление на доставките в проекта
    – Цикъл на доставките
    – Роля на ръководителя на проекта в управлението на доставките
    – Управление на договори
  • Управление на комуникациите
    – Роля на комуникациите
    – Доклад за състоянието
    – Управление на очакванията
    – Отчитане на състоянието
    – План за комуникациите
    – Казус 7: Управление на комуникациите
  • Управление на документацията на проекта
  • Управление на качеството
    – Казусът качество
    – Характеристики на качеството
    – Планиране на качеството, Осигуряване на качеството, Контрол на качеството
    – Техники за контрол на качеството
    – Техники за осигуряване на качеството
    – Уравнение за стойността на качеството
    – Ползи и разходи, свързани с качеството; Измерване на качеството
    – План за качеството, списъци за проверка, критерии за завършеност и съответствие
    – Казус 8: Управление на качеството
  • Управление на риска
    – Характеристики на риска
    – Идентифициране на рисковете
    – Количествен и качествен анализ на рисковете
    – Реагиране на рисковете
    – Контрол на риска
    – Инструменти за управление на рисковете
    – Упражнение – идентифициране на рискове
    – Казус 9: План за управление на риска
  • Измерване на успеха на проекта – ползи от измерването, основни принципи, измерители
  • Оценка в края на семинара

Семинарът включва упражнения и работа по казус от 9 части, който се разработва в процеса на обучението.

Продължителност: три дни, 24 учебни часа (24 PDUs за поддържане на сертификат Project Management Professional)

Обучението се провежда както като вътрешнофирмено, така и като отворено обучение. Информация за предстоящите обучения можете да намерите в График на обученията.